painkiller

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

EBBA THE MOVIE

Av Julia Lindkvist - 3 december 2010 13:58

är grymt sugen på att se 'ebba the movie'

känns som att det är ett måste

 

för dom som är lite extra nyfikna:

denna dokumentär från 1982 får man följa med Ebba Grön, ett av Sveriges största punkband på den tiden. I dokumentären får man se en mängd spelningar, lyssna på intervjuer med bandmedlemmarna, se när de spelare in sin låt "Slicka uppåt, sparka neråt" i Mistlurs studio, med mera. Mycket filmmaterial är från deras turné tillsammans med rock/reaggaebandet Dag Vag från 1980 (kallad Turister i tillvaron). En känd (och möjligen provocerande) scen ifrån filmen är när Joakim Thåström, sångaren i bandet, spelar och sjunger låten "Häng Gud" på en orgel i kyrka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

BIO

Av Julia Lindkvist - 7 december 2010 12:07


svinalängorna   i helgen ska jag, cassandra, simon & loukas iväg på bio! ska bli hur mysigt som helst :) sen ska jag & loukas hem till honom & sova där. får hoppas på att helgen blir lika bra som alltid! inatt ska jag & cassandra sova hos min...

Av Julia Lindkvist - 6 december 2010 13:06


massa mys ikväll   sitter i skolan nu, hela klassen var och åt buffé på restaurangen i folketshus. skit trevligt ! ska hem om ett tag, städa & sen packa lite kläder. ska till ldvika, hem till loukas & sova där inatt ! vi ska kolla film, äta mat...

Av Julia Lindkvist - 4 december 2010 11:01

gårdagen var riktigt kul! :) började med förfest hemma hos mig. det blev jag, cassandra, anna, amanda & 2 brudar till :) sen gick vi till amanda's 18års fiesta (alltså en annan amanda) vi var kvar där ungefär tre timmar, sedan bar det av på efterfe...

Av Julia Lindkvist - 3 december 2010 11:05

sitter på datakunskapen & försöker se smart ut, men om jag ska vara helt ärligt fattar jag noll ! snart helg, skööönt ! ikväll blir det nog att ta det lugnt med cassandra, så får vi se vad som händer imorgon    blir nog tatuering nästa vecka, ...

Av Julia Lindkvist - 2 december 2010 12:08


SIMON SJÖKVIST singel & sökande   simon shrimpen sjökvist @ fb   vem är sugen? simon lottas ut denna veckan, bruden med bästa anledningen vinner en svettig natt med denna godingen !    ...

Presentation


julia lindkvist

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards